Romedalen

Produktene fra Canelana er sponset

I går pakket jeg tursekken og satte kursen mot Romedalen. En fantastisk dal omgitt av taggete fjelltopper ca 40 minutters kjøretur fra her jeg bor.

Målet mitt var Middagshornet (1091 moh), men på grunn av mye nedbør de siste dagene, hadde snøen allerede lagt seg på toppene.

Jeg tenkte jeg kunne ihvertfall prøve meg på Hallehornet (913 moh) som ligger på veien mot Middagshornet.

Sol ser opp mot Hallehornet og Middagshornet

Etterhvert som vi tok igjen snøen opp i fjellsiden angret jeg på at jeg ikke pakket gamasjene mine i sekken. Høsten kommer like brått på hvert år. De veier nesten ingenting og tar nesten ikke plass, så heretter skal de alltid med i sekken.

De har glidelås hele veien ned, så det er lettvint å ta de på uten å måtte ta skoene av og på. Mine er fra Canelana.

Vi gikk så langt vi kom, før vi måtte snu på grunn av snøen. Jeg er ikke så godt kjent her, så vanskelig når man ikke ser stien.

Nydelig utsikt fra høyden utover Romedalen.

Kjedelig at snøen satte en stopper for toppturen, men Romedalen er faktisk majestetisk nok i seg selv.

Vel nede igjen fikk Sol merinoulldekkenet fra Canelana på før hun skulle legge seg i bilen. Dekkenet finner du her.

Før slike turer, tar jeg det ofte på før kjøreturen også slik at hun er god og varm når hun hopper ut fra buret og er klar for tur.

You may also like...

4 Responses

1. Sofie sier:

Så bra du er tilbake med blogginga!

2. Katinka sier:

Hyggelig at du blogger igjen, har savnet bloggingen din 🙂