Herlig påsketur i dårlig vær

I dag var det litt mildt til ski og litt mye snø i fjellene til å gå på beina.

Så etter mye fundering kom vi frem til at vi skulle ta turen til Flø og satse på at det var bart i fjellene der.

IMG_3476 (800x533)

humøret på topp

IMG_3479 (800x533)

IMG_3495 (800x533)

Det er ikke alltid ungene er så positiv til fjelltur og i dag var hundene en stor motivasjonsfaktor. For de som ikke har hund selv er det veldig stas og få passe på Sol og Sara når vi er på tur.

IMG_3496 (800x523)

En liten pause på vei opp mot toppen. Det var surt og kaldt vær, men så lenge man har varme klær er det godt å komme seg ut. Sol har vært så fin på turen i dag. Ingen hopping på hverken voksne eller barn og det tror jeg er første gang.

IMG_3499 (800x533)

IMG_3502 (800x533)

Flinke rolige hunder som setter seg ned og tar livet med ro når vi tar pause, det er behagelig.

IMG_3504 (800x533)

IMG_3507 (800x533)

Det var så mye vind og regn på fjellet at vi tok med kakao og matpakker ned igjen for å spise på parkeringsplassen der vi startet.

IMG_3513 (800x533)

IMG_3521 (800x532)

På vei ned ble været mye bedre. Det er utrolig fint på Flø med utsikt ut mot havet. Her skal vi tilbake når det er sol.

IMG_3522 (800x523)

IMG_3525 (800x533)

Vi møtte ikke så mange, men på tur ned møtte vi en storpuddel. Den kom så brått på så Sara var borte for å hilse før jeg fikk forhindret det. Jeg må si det igjen, Sara har en helt annen tilnærming til hunder nå. Hun gikk bort til den andre hunden på en rolig og fin måte, ikke brått og i full fart slik hun har gjort tidligere. Så møtet gikk utrolig bra. Sol hadde ikke noe behov for å hilse på hunden så hun gikk sammen med meg og var fornøyd med å få godbiter i stedet.

Litt lenger nede møtte vi enda en hund, en liten rase som sikkert ikke var så gammel. Det var bratt og trangt der vi skulle passere så det var egentlig ikke noe bra måte og få det til på. Jeg tok Sol i bånd og lot Sara gå løs bak meg. Sara har tidligere vært altfor voldsom med små hunder så jeg sto klar til å ta tak i henne i det vi gikk forbi, men igjen så taklet hun det utrolig bra. Enda den lille hunden var veldig usikker og ville helst bare skremme vekk mine to. Hun fikk seg en sleik i ansiktet av Sol, og Sara luktet litt før hun gikk videre. Kjempefornøyd, ikke noe styr.

IMG_3535 (800x534)

Ikke noe problem med dårlig vær når vi har varme klær fra Lanullva

IMG_3546 (800x533)

IMG_3548 (800x533)

Endelig ble det kakao og mat.

IMG_3556 (800x533)

Tuva er så glad i hunder og synes det er helt topp og få holde på med Sara.

IMG_3559 (800x533)

Det har vært en utrolig fin tur, deilig å dra hjem med slitne hunder og barn.